fredag 29 augusti 2008

Ebba

Jag skriver sällan eller aldrig inlägg om andras bloggar (kan man tolka på flera sätt hihi) men jag läste Ebbas Krönika på Expressen, om hennes syn på "Hemmafrulivet" som i detta fall Emma Andersson valt att leva och kände att det var dags för ett undantag! Jag håller med Ebba fullständigt. Jag skulle själv aldrig välja att vara ekonomiskt beroende av någon, ge upp mina drömmar eller ge upp min karriär för någon annan. Självklart går allt att kombinera om man bara vill. Läste flera av de spydiga kommentarerna hon fått i sin blogg och jag häpnade över hur dumma och enfaldiga många av "läsarna" verkar vara...

Man ska aldrig sluta förvånas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller också med där och skulle inte heller kunna leva efter någon annan. Hellre fattig och lycklig än att gifta mig rik och inte må bra!
Ha en riktigt skön helg nu!
Var rädd om dig! KRAM

Anonym sa...

Tycker det som Ebba skrev var jätte bra och jag håller med helt! Jag kommer aldrig bli en sån tjej som lever för sin pojkvän och inte har sitt eget liv. Jag ska alltid vara självständig och inte bli en sån som är beroende av någon annan, för det gillar jag inte... Oavsett om man är lycklig så ska man alltid prioritera sig själv också och kunna kompromissa. Det är jätteviktigt tycker jag! Men sen så har vi väl alla olika definitioner av vad lycka är. Om Emma är lycklig av att leva så, roligt för henne!