måndag 4 maj 2009

. Första dagen, check!

. So far so good! Dagen har gått riktigt bra, jag har tagit det super lugnt och känner att jag faktiskt känner mig lite lugnare. Orkar inte gå in närmare på hur det varit de senaste dagarna men är glad att jag är vid gott mod och ser positivt på den närmaste tiden. Det här är bara en kortare period i livet, har faktiskt hela 40 år kvar till pension, hrm! No hurry med andra ord. Mer än otrevligt och skrämmande när kroppen säger ifrån på det här sättet aldrig varit med om det förr. Jag har läst mycket om hur man ska kunna återhämta sig och stressa ner på bästa sätt och har insett att Yoga och Meditation är min framtida hobby. Nu ska jag gräva fram mitt inre lugn som för tillfället lyser med sin frånvaro, jag misströstar inte för jag vet att jag kommer fixa det här! (Nu förstår jag varför alla Celebs i tid och otid kånkar runt på sina Yogamattor i diverse färger)

2 kommentarer:

Olyckssyster sa...

Jag älskar yoga, man blir härligt mjuk i kroppen och sinnet är som sockervadd-helt fritt från stress och rationellt tänkande. Jag tror det kommer göra dig gott.

Mademoiselle Blueberry sa...

Olyckssyster: Åh det bådar gott thi! Härligt! Tack för Yoga-uppmuntran!:)* Kramis!