söndag 19 juli 2009

. Söndag à la Fleur

. Helgen har varit den bästa på länge, känner att jag är i fas, känner mig lugn, utvilad och entusiastisk! Att det ska vara så svårt att alltid kombinera ihop de 2 magiska lediga dagarna i veckan till något optimalt, kanske bara jag som är ganska dålig på det!? Vill hinna vila, träffa vänner & familj, hinna vara hemma och pyssla med det ena eller det andra, träna och gärna surpla en drink eller två. OCH inte vara helt slut Måndag morgon när allt börjar om igen! Tricky!

Gårdagskvällen tillbrigades hemma hos Herr K (de bor i det stora tornet i huset på Järntorget, jag är säkert inte ensam om att ett otal gånger gått förbi och suktat efter torn-lägenheten!) vars flickvän ordnat en lovely överrasknings-födelsedagsfest! Kvällen avslutades på Lounge som inte alls är lika fancy och hippt som jag tyckte när jag var 18 hrm!

Idag har vi varit hemma på Söndag middag, mysigt och lugnt! Har passat på att prova Leilas recept på Muffins med Cruble i, blev två satser en med hallon och den andra med blåbär. Kan inte förstå hur allt "Crumblet" skulle få plats på 12 Muffins!? Måste vara 12st gigantiska Muffins isf!

Har även planterat om mina Pelagonier som jag hoppas ska trivas lite bättre nu, massa vuxen poäng till en huslig La Fleur!

2 kommentarer:

Therese sa...

Låter som en helt lovely helg! Så fint du planterat pelargonerna. Har faktiskt aldrig varit särskilt förtjust i sådana men du kan möjligtvis ha fått mig att ändra mig, hihi.
Tack söta för kommentaren om klänningen från APC:) APC finns att shoppa här http://www.tresbienshop.net/en/
som är från Malmö men vet inte om dem har någon fysisk butik. Borde ju finnas i Sthlm och Gbg också tycker man men har ingen större koll på det. Hör med Eleonore på Ytligheter vettja, hon verkar vara ett stort fan. Min klänning är från netaporter, som just nu rear den, hrmf. Om det är just seglarklänningen du är ute efter så har dem ju haft någon tidigare också så jag vet inte, det kanske är ett återkommande inslag i vår/sommar kollektionerna(?)
Hoppas jag kunnat vara till någo hjälp, hihi:) Ha en bra måndag och start på nya veckan. Kramar

Em sa...

Så fina blommor! Nu vill jag också ha lite pelargoner här inne!