lördag 29 augusti 2009

. Favorites of today!


5 kommentarer:

Unknown sa...

Efter att ha läskats av alla din bilder på konstverk till bakelser...så kände jag mig grymt besviken när jag gick ner till konditoriet!!!...haha

Linalotta sa...

En söndagskram till dig!!!

Lisa sa...

Lovely picutres! Och "le macaron" sa underbart god ut!

Mademoiselle Blueberry sa...

Daniel: Hej! Sorry för sent svar! Tycker att det är jätte kul att du är intresserad av Shipping branchen och att börja med ett "Foundation Diploma" låter som den optimala starten! Berit är ju sedan super trevlig och social och känner de flesta i branchen så hon är ju tveklöst en bra person att känna och höra sig för med!

Förstår att alla olika inriktningar måste kännas väldigt förvirrande då de inte säger mer än vad de faktiskt är. Förstår din kontakt i Oslo när det gäller tank/befraktning ;) nej då, men att arbeta med Container känns mer "anonymt" då det finns betydligt fler tjänster/arbetsplatser på Containerföretag men som sagt behöver inte det vara negativt!

Åldern behöver inte betyda något då det ju oftast är den personliga biten som spelar roll + dina tidigare erfarenheter så klart, beror ju lite på vad du sysslat med innan, ICS är tveklöst det bästa sättet om du nu inte är sugen på Chalmers! (förstår dig!)

Att branschen är konservativ kan nog stämma till viss del men det var helt säkert mycket värre förr, de gamla "familjerederierna" börjar försvinna etc. Det har blivit en mer "normal" business även om det gamla traditionerna med mkt flådig representation etc lever kvar.

Kul att du gillar mina Macarons, super goda och söta men sjukt jobbiga att göra!:)*

Hoppas att allt är bra annars och att du du får en fortsatt trevlig dag!:)

/La Fleur!*

Unknown sa...

Hej :)

När jag nästan givit upp hoppet på att få ett svar (samt förbannat mig själv för att ha skrivit "för" mycket), så leverar du mer än jag har kunnat önska! :)

Uppskattar att någon med erfarenhet inom branschen kunde svara på mina "dryga" frågor samt omedvetet "puscha" mig att fylla i ansökan så snart jag är färdig med detta.

Hur känns det att ha hjälpt någon o ta ett beslut, som har stått vid en crossroad för länge och tänkt "to do or not to do" ?!.feels good dosn´t it..:)

Som sagt jag vet inte vart detta kommer att ta mig, eller om det alls kommer ta mig dit jag planerat...men jag får ta ICS och sedan bara go with the flow :)

hehe vem har någonsin haft emot flådiga representationer?? not me..så det är det minsta problemet :)

Berit är kanske jätte trevlig, men jag kunde inte undvika att känna att hon liksom avrådde mig fast på ett väldigt korrekt och graciöst sätt....hon nämde att det är väldigt svårt..och dyrt (hur kan 13 000 vara dyrt för foundation diploma? )..och att man nästan man börjar läsa? varför har mmåsta ha ett hum om branschen före an då en kurs som heter Introduction to shipping?..heheh märkligt, nåja hon kanske bara ville mitt bästa :)

Ännu en gång tack för dina svar och för en fin och glassig blogg!