torsdag 27 januari 2011

. A bit more like this

. Jag känner att allt snurrar lite för snabbt runt mig, riktigt frustrerande då jag känner igen symptomen allt för väl. Jag är ganska lätt irriterad,disträ och går mest på automatik. Det där med att uppskatta tillvaron och leva i nuet existerar knappt...jag vill så mycket men hinner inte med allt, träningen som jag inte vill dra ner på när jag nu fått det att fungera så bra och tycker att det är kul men den tar mkt energi och tid! Då jag tyvärr är "Fröken all or nothing" är det ju givetvis Minst 5 pass i veckan som gäller, beroende framkallande och dåligt samvete om jag tränar mindre. Resonerar som så att har jag inget specifikt inplanerat kan jag lika gärna träna men att slappna av och vila är ju faktiskt också något som man måste göra emellanåt...lagom är inte lätt men känner att välbefinnandet måste prioriteras...öva på att inte göra något! Jag måste inte alltid vara så sjukt duktigt effektiv! Been there, done that!

2 kommentarer:

Karolin sa...

Vet du vad. Vig en dag åt enbart vila. Skriv upp det i din kalender och se det som ett mål du ska fixa, lite som en utmaning i sig. Det kanske blir lättare så, om du vrider på det och ser det som en prestation istället för "lathet"? Kram

Mademoiselle Blueberry sa...

Karolin: världens bästa tips, låter så lätt men det är nog så jag måste göra,sjukt att man ska behöva anstränga sig för att inte göra ngt, bara vila! (hälsningar från stepmaskinen på gymmet,hrm...)