fredag 7 januari 2011

. Brand ombord

. Oh my, vilket otroligt galet hektisk dag... helt slut men måste ändå humöret och huvudet piggt då jag har jour. Hade brand ombord på ett av våra crude fartyg igår, otroligt otrevligt och fruktansvärt livsfarligt. Det var fullt pådrag med brandbilar, ambulanser, sjöräddning etc. Som tur var gick det bra ( brand ombord på oljefartyg är sådär) men vi har haft hur mycket som helst att göra idag och jag kommer säkert att följas av detta hela helgen då fartyget knappt börjat lossa ännu...tänk vad man ska behöva vara med om...

Kämpar på, ska ut i hamnen vid 23 tiden. Mina nya Sorel boots gör att det känns lite lättare, inget plask i skorna eller kalla små fötter!;)

Cupcakespepp, välbehövligt just nu!

5 kommentarer:

Snart tretti sa...

FLINK er du som jobber på, både dag og natt! En stor PEPPningsklem til deg, håper en cupcake finner veien til din mage i løpet av helgen:)

KLEM fra Oslo:)

Sofia sa...

Hej LaFleur, och merci beaucoup för en så söt blogg! Jag undrar om jag skulle kunna få din headlinebild, eller vad det heter? Jag kan inte spara den som bild och jag skulle jättegärna vilja ha den som skrivbordsunderlägg, den är så himla fin :)
Ha en bra helg, bisous

Mademoiselle Blueberry sa...

Grommis: Tack, vad snäll du är! Jag är nog den enda som är glad att helgen snart äntligen är över;) Hoppas att du haft en super mysig helg! Stor kraam!

Mademoiselle Blueberry sa...

Sofia: Heej! Tack vad glad jag blir! Visst är bilden söt, skicka över din mejladress så skickar jag över bilden till dig!:)*

Sofia sa...

rydellsofia@gmail.com

TACK, vad gullig du är! och ha en skön vecka nu efter allt slit! :)