måndag 14 februari 2011

01. Introduce yourself day

. Moi! Jag är en ung fröken som bor i centrala Göteborg tillsammans med Herr C som numera är min fästman. Jag arbetar som Skeppsmäklare och har gjort det sedan jag avslutade mina studier på Chalmers 2005. Jag har under flera år lagt största delen av min tid och energi på mitt arbete (Workoholic någon!?) men har nu funnit en bättre balans i tillvaron även om jag fortfarande blir ohälsosamt stressad vid jämna mellanrum...jag har höga krav på mig själv och är en riktig perfektionist. Lagom har aldrig varit min melodi.

Jag kan tyvärr känna mig ganska blassé ibland men gör det bästa för att sätta guldkant på tillvaron, vardagslyx är A och O. Jag älskar att resa, träna, inredning, läsa, shoppa, gå på auktion, unna mig behandlingar etc. Vardagslyx är för mig även att hinna/kunna/ta mig tid att uppskatta nuet, att kunna vara ledig utan direkt anledning mer än att få tid att bara vara.

Jag försöker konstant se det vackra i min omgivning, fokusera på det som gör mig glad, omge mig själv med positivitet och inspiration och tänker ofta på uttrycket "att vara sin egen lyckas smed".

3 kommentarer:

Karolin sa...

<3

Mia sa...

Wiie, det här kommer bli så rolig läsning!

Mademoiselle Blueberry sa...

Karolin: <3 *

Mia: Hihi, hoppas så!;)