onsdag 27 augusti 2008

Oh my (2)

Ganska stort, jag har gjort mitt livs första collage och till och med fått det på plats i bloggen, stort hihi! Vad glad jag blir!:)* I dag är det bara vädret som har satt käppar i hjulet för "att äntligen-bättre-sent-än-aldrig" komma igång. Nya Nike byxor ( collaget) har fått flytta hem till mig och likaså Nike+Apples koncept. Thanks to Grombaben! Har fått ihop det med datorn och tycker att det verkar otroligt bra, tid, hastighet, distans och kalorier har den koll på!:)* Kan inte bli bättre! Bortsett från detta har kvällen ägnats åt loads of work. Borde igentligen sova nu så att jag orkar med natten, som det ser ut nu kommer jag behöva gå upp vid fyra...inget vidare, men med positiva tankar så går det bra!

God natt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

snyggt jobbat man lär sig hela tiden, i vilket pogramm gjorde du collaget??
Kramisar till dig!

Snart tretti sa...

Åh, så morsomt! Gøy å inspirere! Du er forresten den andre jeg har fått overtalt til å kjøpe kit'et. Burde være selger, haha! :)

Mademoiselle Blueberry sa...

Sanna: Hihi ja! tack! Gjorde det på "polyvore" super enkelt!:)*

Mademoiselle Blueberry sa...

Grombaben: hihi! du är grym thi! Känner på mig att det kommer bli en riktig hit här! *glad*!

Anonym sa...

Vilket fins collage du har gjort=)
Blir lite nyfiken på vad du jobbar med, har inte riktigt fått "grepp" om ditt liv?:)
Känner också en sådan stress precis hela tiden...Hoppas att du tar han dom dig iaf gumman!
Många kramar Madeleine

Anonym sa...

Snyggokollage ! Jag vill också kunna göra sådana. Byxorna du köpt är ju riktiga gaselltränisar !! Du kommer susa fram =) Kanske kan träningen ge dig lite mera ro i sinnet. Jag tror faktiskt att du har för höga krav på dig själv. Du verkar som en person som värderar familj & vänner högt. Skuldkänslor o.s.v. är inte kul, ibland inser man att man inte kan göra tillräckligt mycket och i nästa stund så kan man faktiskt inte rimligtvis göra mera än man gör. Det måste finnas en rimlig balans i allt ! Luddig kommentar av mig här känner jag hi hi. Kramar.

Mademoiselle Blueberry sa...

Madeleine: tack!:)*stolt* thi!! Jag jobbar som Skeppsmäklare på ett Tankrederi i Gbg, väldigt roligt och varierande jobb, dock mycket slitsamt så jag har mycket jour på kvällar och nätter men har vant mig och tycker att jag oftast får ihop det skapligt!:)*

Undrar vad man ska göra åt stressen? Vissa människor verkar vara så otroligt ko-lugna precis hela tiden, förstår verkligen inte!? Måste vara något fel på dem! (för det kan ju inte vara tvärtom;) Ha en lovely Fredag och helg! Stor kraam!*

Mademoiselle Blueberry sa...

Malin: tack! Riktigt roligt att pyssla med sådant, kommer det definitivt bli mer av framöver!:)* Jag hoppas verkligen att byxornas gaselltouch kommer att smitta av sig på mig hihi! Höga förväntningar där!!

Jag förstår precis vad du menar, väldigt höga krav, mellanting är inte min melodi även om jag änskar att jag kunde vara mer avslappnad med många saker. Men, när man går igenom sådana här saker (sjukdomar+dödsfall) i ens närmaste närhet är det väldigt svårt att tänka klart och se vad som är rimligt och lagom etc (det som håller på att hända ingår inte i min värld inom måtten lagom och rimligt för det är extremt hemskt)

Balansen måste det jobbas på, måste rida ut stormen det kommer inte alltid vara så här...svårt att greppa, att träna kommer definitivt vara mkt positivt, avkopplande för sinnet.

Det är inte alltid lätt! Hoppas du får en toppen helg! Stor kraam!*