torsdag 28 augusti 2008

Tankar i nuet...

Jag känner mig stressad. Jag vill så mycket men varken tiden eller energin räcker till. Ingen frustration nu tack! Måste försöka vara lugn, kommer inte alltid att vara så här...saknar att få ha mer tid för mig själv, tid att disponera fritt utan skuldkänslor för att jag borde ha gjort eller varit någon annanstans. Var otroligt längesedan jag inte kände en stress över att inte räcka till. Hade jag själv fått välja hade jag nu arbetat halvtid och klarat mig på ett par timmars sömn per natt! Inte lätt att vara självisk i sådana här situationer, får ändå inte glömma bort sig själv blir inte bättre utav det!

Så nu är det planering som gäller (inte månader i förväg) och att ta vara på dagarna bättre och göra det bästa möjliga utav dem...kanske självklart för vissa (!?) men inte för mig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hellu!

Ja det har vi nog ... jag kan varmt informera att de är mycket sköna och släpper ut coh in luft precis som sig bör. Första dagen på Balance kändes det lite väl "naket" men nu har jag vant mig!

Stress, stress och stress. Försök att inte planera så mcyket på kvällarna utan låt dem vara DINA egna. Tänd ljus och läs böcker och kolla på film!

Anonym sa...

Va kul med kollage! Hoppas på fler sådana men va alla har blivit "hurtbullar". Varit medlem på Hagabadet i flera år. Därefter ett år på Sats men när jag upptäckte att det inte gjordes ett enda besök under tre månader sade jag upp mitt medlemskap...får se om jag ska återuppta. Frågan är om jag ska återvända till Hagabadet eller hitta nått nytt fräscht ställe i centrum. Varför kan man inte betrakta shopping som "träning"? Man "springer" ju fast i affärerna:-)

Anonym sa...

Förstår precis hur du känner även om vi inte är i samma situation... Har egentligen inget annat att säga än att jag tänker på dej, måste försöka hålla hoppet uppe och hoppas allt ska bli bra!

Mademoiselle Blueberry sa...

Stina: Åh låter perfekt! Ett bra köp!:)*

Problemet är att det inte planeras mycket (tiden försvinner ändå) jobbar mkt kvällar/nätter, sjukhusbesök tar upp mkt av den resterande tiden...så är det nu, kommer inte vara för evighet, pepp pepp !:)*

Mademoiselle Blueberry sa...

Sanna: Hurtbullar it is hihi! Åh jag tränade också å Hagabadet innan, eget skåp + personligtränare, underbart!!! saknar det verkligen men efter att de tog bort cyklingen (som jag gick 80% av de gånger jag gick på pass) så kändes det inte meningsfullt att fortsätta träna där! Har haft kort på Sportlife nu efteråt (bor granne med City-anläggningen) men det är ju verkligen som dag och natt...är du inget Cykel/Spinning fan så hade jag inte tvekat på Hagabadet!

Shopping som träning vore klockrent, mycket kaloriförbränning thi! Kraam!

Mademoiselle Blueberry sa...

Therese: Stoor kraam till dig fröken! Vi måste kämpa på!:)*