onsdag 15 oktober 2008

Bonjour världen...

Blir så glad för alla söta uppmuntrande kommentarer, merci beaucoup!!:)* Försöker nu fokusera så gott det går på allt som gör mig uppåt och glad, om jag tycker att mitt humör varit växlande förut är det inget mot vad det är nu...men men, antar att det också kommer bli bättre med tiden.

Det som gör mig mest konfunderad är de snabba växlingarna mellan att ena stunden känna mig lättad, lättad över att det som jag visste skulle hända hänt och sugen på att leva ett "normalt" liv där man kan planera in trevligheter utan att konstant behöva känna oro. Andra stunden känner jag mig alldeles tom, ensam, ledsen och förtvivlad. Hm...som "tur" är infinner sig den mesta oron och ledsamheten på kvällen då jag iaf slipper vara ensam...

Idag känner jag mig finfin i min Samsoe&Samsoe tröjklänning, Acne kofta, wolford strumpisar och Bayswater. Var tvungen att lägga upp en bild på gårdagens godaste Gino, var faktiskt första gången jag gjorde det, definitivt inte sista för gud vad gott det var, jummy!

Snart slut på arbetsdagen, ska möta upp Fröken A för en promenad och fika i Haga, ska bli jätte mysigt!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Du är finfin varje dag gumman=)

Skönt att du har någon att vara med när ensamheten och tankarna blir för stora. Ensam är stark men inte alltid...

Var rädd om dig!

Många Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Kanons fin som vanligt och vad gott det såg ut vad är det?? du måste berätta!
Förstår din känsla jobbigt, men bra att du inte är ensam utan har en underbar sambo hos dig jag tror att det är viktigt att ha ngn att få vara ledsen och krypa upp till när känslorna sorgen kommer!
KRAM på dig med massor av styrka !!

Anonym sa...

Du är superfin! Du gör helt rätt i som skämmer bort dej själv med godsaker och sådant du mår bra av! Mer sånt:)

Anonym sa...

Vet du, humöret får gå upp och ner precis som en berg och dalbana. Kram.

Spis, løp, les sa...

Pass godt på deg selv og ha folk rundt deg, gumman :-)
Så hjelper det jo med litt Ben & Jerrys i frysen :-)
Tenker på deg, stooor klem!

Anonym sa...

Fin som alltid! =)

Hoppas att denna dagen blir bra för dig.

Många kramar

Snart tretti sa...

Vennen, leste akkurat om pappaen din! Tenker sånn på deg!! Tillatt deg selv å være trist også, vennen! Bra du har fine folk rundt deg! Store klemmer fra meg til deg!

Fia sa...

Förstår att det är jobbigt att humöret växlar, men låt dig själv känna, och leva ut alla dina känslor. Tror att det blir lättare att bearbeta sin sorg och saknad då än om man stoppar undan den någonstans långt därinne.

Din lila kofta ser ut att vara himla mysig:)

Ta hand om dig! Kram

Mademoiselle Blueberry sa...

Madeleine: Tack, vad glad jag blir! Du har så rätt, ensam är stark men inte alltid. Har tidigare haft svårt att acceptera att det faktiskt är så, vill själv, kan själv hrm!! Hoppas att du får en super mysig Fredag och helg! Kraamar!*

Sanna: Tack!!:)* Gino, vit choklad, jordgubbar, banan och kivi. Du måste absolut prova, kanoon gott! Absolur vet inte vad jag skulle ha tagit mig till utan honom (även om han tyvärr inte är min Sambo ännu:( ) ett väldigt betryggande stöd! Stor kram till dig Sanna som alltid piggar upp med så söta kommentarer!)*

Mademoiselle Blueberry sa...

Therese: Hihi, det enda rätta nu!:)* Utan tvekan! Kraam!*

Olyckssyster: Jag antar att det är så! Är det någon gång det är ok är det väl vid sådana här tillfällen...pust!

Kamilla: Åh! Ben & Jerrys, det absolut ultimata stödet från någon "icke-levande" hihi! Tack för omtanken! Kraam!*

Mademoiselle Blueberry sa...

Linalotta: Tack! Önskar dig en super mysig helg! Kraam!*

Grombaben: Tack för omtanken!! Jag hoppas att det bara kommer bli bättre nu, känns lite ljusare för var dag som går men är ändå väldigt uppfylld av det...Stor kram till dig!

Cookie: Du har så rätt, får inte förtränga de känslor som faktiskt finns, kommer upp förr eller senare, försöker ta det lugnt och inte känna efter allt för mycket utan låter det ta sin tid!

Älskar lila koftan super mjuk och varm:)* Det är det lilla som gör det! önskar dig en super helg! Stor kraam!*

Anonym sa...

Sv: Ja eller hur är de så himla söta!

Kram på dig

Anonym sa...

Söt som alltid! Tänker på dig. Hoppas det känns lite bättre! Du gör rätt i att unna dig sånt du mår bra av! Stor kram

Mia sa...

Mitt första besök härinne, snubblade in och upptäckte att jag hittat en besläktad själ när det gäller kärleken till Frankrike.

Läste vidare och såg att det hemskaste som kan hända hänt och jag beklagar verkligen. Själv har jag bara en förälder, min pappa och tanken på att förlora honom - ja jag kan inte föreställa mig vad du går igenom. Jag är verkligen ledsen för din skull.

Otroligt inspirerande blogg du driver iaf!
Kram Mia

Anonym sa...

Jag beklagar din pappas bortgång ! Att du kan se ett ljus i allt jobbigt mörker är så bra. Eller hur skulle din pappa vilja det ?!! Jag har upplevt att efter bergravningen ljusnar det ännu mera. Ett vackert och värdigt "avsked/vi ses senare" till sin kära familjemedlem har för mig varit starten på livet igen. De varmaste kramar till dig lilla la fleur.

Anonym sa...

Vetdu, jag har ett pigga-upp-tips om du befinner dig i Stockholm mer än bara några timmar. Hoppa in på PA&Co som ligger på Riddargatan som ligger till höger om hörnet Birger Jarlsgatan/Grev Turegatan. Sätt dig i baren och ta in en cappuchino och deras berömda Gino och bara njut för ett ögonblick! KRAAAMIS