onsdag 22 oktober 2008

Konossement, COA, Bareboat avtal, timecharter voyage...























Oh my vilken dag, massor med Sjörättstermer som rör sig i mitt huvud nu. Dagen har varit riktigt bra. Började med en riktig hotell frukost med allt som hör dit till, jummy! Finns inget bättre! Kursen hölls på Norra Latin, nära och bra, finfina lokaler. Wallenbergare till lunch, förstår inte varför de envisas med att servera Wallenbergare till alla sådana här typer av luncher. Not my favorite...talade en hel del med våra "kollegor" från Preem, hade träffat en av dem tidigare, hoppas verkligen att en bättre kontakt med dem kan generera fler anlöp framöver, hrm! 

Mötte upp fröken S efteråt, tog en promenad som resulterade i lite mini Shopping, ett Leopardskärp från Oasis och lite godbitar från Kiels fick följa med hem...liikie!*Nu fika från Espresso House, känner mig fortfarande inte helt ok så kvällen blir lugn..

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en skön kväll. Espressofika är ju aldrig fel ;)

Själv längtar jag efter Grey's-avsnittet ikväll.

Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Härligt hoppas du hinner med lite att titta runt i stockholm nu ochså så det inte bara blir studier...
KRAMISAR!!

Snart tretti sa...

Åh, ELSKER espressohouse. Vil til Sverige snart... Enten Gøteborg eller Stockholm (Gøtet er jo enklest, bare fire timer med bil!)

Kos deg videre i Stockholm. STOR klem til deg!

Anonym sa...

Lovely mini-shopping. Sådant kan vara minst lika glädjande för stunden som stora inköp. Hoppas allt är bra med dej...så bra det bara går.

Fia sa...

Åh, vill också till Stockholm snart! Alldeles för länge sedan jag var där..Bodde faktiskt på Freys sist jag var där:)Hoppas att du har tid och ro att njuta lite av vår vackra huvudstad!

Kram på dig!

Mia sa...

här har du en riktig Kiehl's-junkie! hörde ryktesvis att man kunde beställa produkter i STHLM:s butiken o få de hemskickade till sig. Vore ju trevligt nu när jag inte är i L.A längre och inte längre har en Kiehl's butik i varje hörn.
Rekommenderar verkligen deras rice and wheat schampoo - volym hela dan!

Kram Mia

Mademoiselle Blueberry sa...

Linalotta: Hihi nej, love it! Var faktiskt riktigt längesedan jag såg Greys kommer ihåg att jag gillade det när jag såg det men sedan blev det alldeles för mycket sjukhus i det vardagliga livet hrm! Men snart kanske det är dags igen!!:)*

Mademoiselle Blueberry sa...

Sanna: Mini rundtur blev det!:)* Skulle gärna åka dit snart igen, super fin stad (och jag borde verkligen lära mig hitta bättre där hihi!) Kramisar!!*

Grombaben: Göteborg såklart!!:)* eller Stockholm så klart hihi! EH är bäst!! Finns det några speciella Norska "kedjor" i Oslo som inte finns här? Har bara varit i Oslo en gång för en evighet sedan...så dyrt!;) men något mer besök ska det allt bli! Stor kram till dig och önskar dig en lovely Fredag och helg!!*

Mademoiselle Blueberry sa...

Therese: Absolut, det är det lilla som gör det!!:)*

Cookie: Åh! Se där ja! Riktigt bra läge på hotellet, skulle absolut kunna tänka mig att bo där igen, lite synd att det inte fanns tid för så mycket shopping etc nu men det får bli mer nästa gång!:)*

Mademoiselle Blueberry sa...

Mia: Åååh, tack för tipset, fick faktiskt prover på rengörings kräm + "ansiktsvatten" som var kanon, ångrar att jag inte köpte det med...perfekt att få det hemskickat, eller så är det bara till att planera in en lite längre visit om inte allt för länge!;) Åh lovely med LA! Skulle mer än gärna åka dit! Hur trivdes du?? Stor kraam!*

Spis, løp, les sa...

Det ligger noen spørsmål til deg på bloggen min ;-)