fredag 31 oktober 2008

Vendredi...

Gårdagskvällen var lovely! Riktigt roligt, hade sett en utav komikerna tidigare och var redan då förtjust i honom!:)* Dagen har varit galen på kontoret, hur mycket som helst att göra, JOBBIGT, snart får dessutom mina kollegor gå hem, känns så där men men, arbetar ju iaf inte gratis. Känns alltid lite olustigt innan jourhelg men det brukar gå över när det väl är dags!

Såg att l'heure d'été har premiär i dag...måste se den, älskar fransk film! Såg senast "Bonjour Sagan"...liikie!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lskaroxå franska filmer men har inte sett så himla många. Har du några tips kanske??

lara sa...

oh is that movie good?

♥ Sanna ♥ sa...

Franska filmer har ngt eget och helt magiskt över sig måste jag säga dom kan göra filmer..
såg Nikita första ggr på franska för evigheter sen och för en tid sedan såg jag den amerikanska verisonen av den vilket var skit rent ut sagt dom har förstört en kanonfilm måste jag säga!!!!
Hälsade Paris från dig, svårt att låta bli att tänka på dig med allt franskt runt omkring sötis!!!!
Du är liksom lite paris i sverige
KRAM

Mia sa...

Tänkt gå på Sagan, får se om det hinns med nästa vecka, men den var sevärd då alltså?
Åh jag håller med dig helt om fransk film!

Vad är din koppling till la France? Har du bott där?

Kram Mia

Mademoiselle Blueberry sa...

Alexandra: Åh massor hihi!: "Paris Je t'aime", "2 dagar i Paris", "Tillsammans är man mindre ensam", "Berätta inte för någon", "Amelie från Montmarte" "Lemming"...!:)* Hoppas allt är bra annars! Kraam!*

Mademoiselle Blueberry sa...

Lara: I haven't seen it yet! But as I love french movies I believe it is!:)*

Mademoiselle Blueberry sa...

Sanna: absolut något alldeles magiskt, gillar det lugna tempot och de franska miljöerna...och språket så klart!;)* Åh vad söt du är *glad* Stor kraam till dig Sanna!*

Mademoiselle Blueberry sa...

Mia: Den var ganska tragisk och sävlig men jag gillade den, den var ganska annorlunda! Tycker absolut att den är sevärd! Min koppling till La France...bodde i Paris ett tag ( har kontor där också så praktiserade min franska ett par månader:) och sedan dess är jag fast! I love it! Själv? Kramis!!