fredag 9 oktober 2009

. För exakt ett år sedan

. gick min älskade pappa bort. Jag saknar honom något erhört mycket, det känns tomt, overkligt och jätte konstigt. Jag känner mig fortfarande väldigt illa berörd och tänker alldeles för ofta på det hemska år som kantades av sjukdom, negativa besked, besvikelse och sorg. Jag trodde aldrig att jag skulle klara mig igenom det men det gjorde jag. Jag har ingen som jag pratar med det här om, känns inte som om någon förstår, och jag förstår dem för har man inte själv varit med om det är det svårt att föreställa sig hur det kan kännas. Det är lätt att säga att det är livets gång, alla ska någon gång dö visst det vet ju jag med...hm.

Jag kan inte förstå att det har gått ett helt år, på ett sätt känns det som att det var igår, på ett annat som att det var i ett annat liv. Jag är livrädd för att glömma, för att inte komma ihåg vissa detaljer. Det är otroligt konstigt att alla minnen slutar för ett år sedan, kan inte förstå det...

Misstänker på att mitt dämpade humör de senaste dagarna har haft att göra med detta, kommer precis ihåg vad som hände i går och i föregår för ett år sedan etc...usch, så ledsamt.

Men, men "tiden läker alla sår" sägs det ju så jag antar att det gäller mig med...

6 kommentarer:

Anna sa...

Min pappa gick bort när jag var 11 år. Jag förstår dig precis.

Snart tretti sa...

Usj, lill venn! Tenker på deg! Det er nok ikke så lett å forstå. Min mann mistet moren sin for 5 år siden, jeg er ikke i nærheten av å forstå hvordan det føles en gang. Men det hjelper nok å snakke med noen om det likevel. Og snakke om han, så han ikke forsvinner for deg! Stor stor stor klem!

Linalotta sa...

Tänker på dig lite extra...

Hoppas du kan få en skön kväll och helg.
KRAM

Mimo (fashion stylist i Paris) sa...

<3

Emelie sa...

Det finns så klart inget jag kan säga, men jag vill ändå skicka en tanke och en stor varm kram.

Mademoiselle Blueberry sa...

Tack alla för era snälla kommentarer, värmer verkligen, känns på något konstigt sätt faktiskt lite bättre nu när "den sista tiden" från förra året faktiskt är passerad...lite starkare nu för har faktiskt klarat av ett helt år! Stoor kram till er och tack igen!:)*