onsdag 24 september 2008

The Smell of autumn...

Jag är en riktig vanemänniska när det gäller parfym, Diors J'adore har varit min absoluta favorit i många år nu. Nu är den dessvärre nästan slut och frågan gäller vad som ska bli "nästa" doft. Har försökt byta i omgångar senast till V&R Flower Bomb och Anna Sui's Dolly Girl utan att känna mig riktigt nöjd. Vera Wangs "Flower Princess" har jag länge varit sugen på, har dock bara sett "Princess" här i Gbg, hm, Marc Jacobs Daisy är också en kandidat. Tycker att det är riktigt svårt, blir det fel så används inte parfymen...hm, någon som har något bra tips på piffig parfym? (Har märkt att jag är otroligt trångsynt som alltid provar samma varianter hihi, no good!) Ett doft ljus från Diptyque skulle hemskt gärna få flytta hem till mig nu i höst...så söta!:)*

11 kommentarer:

Anonym sa...

Använde också Jadore hur länge som helst men tillslut vågade jag mig på något "nytt". Flitigast används just nu Guccis envy me och Chanels no 5. Den sistnämnda stor favorit "trots" tråkiga flaskan och damiga doften men den känns jag på nåt vis ändå:)

Anonym sa...

Just nu använder jag mest ren rosdoft, annars tycker jag hemskt mycket om Gucci Envy Me och Laura, och Kenzodofterna :)

Anonym sa...

Jag älskar Armanis ELLE och JLo's Glow at first sight.

Din nya halsduk ser underbar ut...jag är på jakt efter en som ska passa min nya rosa kappa. Halsduk är ju ett måste!! =)

Anonym sa...

Skaffade Nina av Nina Ricci på resan. Valde mellan den och Vera Vangs parfymer. Jag fick två st Nina-flaskor om 30 ml i paketet så om du gillar den så kan du få en om du vill :-) Kramis

Mademoiselle Blueberry sa...

Therese: Aah, låter som att jag måste prova Gucci Envy me! Chanels no 5. är lovely har flera gånger försökt intala mig själv att jag skulle passa i den men har inte kommit dit än, hmpf! Otroligt classy!

Mademoiselle Blueberry sa...

Olyckssyster, Linalotta: Tack för tipsen, Åhlens nästa thi!

Mademoiselle Blueberry sa...

Mary: Åh vad gullig du är!:)* inte ska jag dofta upp din parfym men jag måste allt prova den, låter som ett hett tips (med två flaskor hihi!) Kram!*

Anonym sa...

Köpte dem på taxfree i Bryssel :) Jag behöver vekligen inte två st av samma sort. Jag gör knappt av med en flaska ;) It´s yours sweetie if you like it! Annars lottar jag ut den i bloggen. Säg till när du doftat på den, så kommer ett sött litet paket på posten, det är du värd gumman ;D Kramis

Mademoiselle Blueberry sa...

Mary: Åh sötaste du! Jag ska dofta på den snarast! har googlat på den och den ser super söt ut thi!:)* Kraam!

Anonym sa...

Marc Jacobs 'Daisy' är en aning tantig. Jag kanske är den enda som tycker det. Fick den i present men hade aldrig luktat på den innan, har lärt mig nu att man inte ska välja parfym efter flaskan. Dumt gjort. Vill så gärna tycka om den eftersom det är en present...

Mademoiselle Blueberry sa...

Anonym: Hihi, Jag är likadan. Har fakiskt aldrig kommit så långt att jag köpt en parfym pga flaskan men har flera gånger avstått någon helt lovely doft pga sjukt tråkig flaska hihi! De måste ju faktiskt vara vackra att se på också!