torsdag 2 oktober 2008

J'aime "Le pain francais"

Stress, stress, stress...mycket att göra nu. Har precis kommit tillbaka från en alldeles för lång lunch tillsammans med Fröken V, Slimfood's räksallad blev det. Inte jätte exotiskt men helt ok! Gårdagskvällen spenderades på Le Pain francais tillsammans med Fröken A (jag hann!:)* mitt favorit café i Göteborg, så nära man kan komma Frankrike/Paris inom en radie med 200 meter från mitt hem. Inte så illa! Älskar franska caféer, les gateaux, les macarons etc. Blev tyvärr inget sött för min del igår men väl en Croque Madame!:)* Visst ser den otroligt nyttig och aptitlig ut på bilden thi, men den är lovely, promise!

15 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Vad härligt att ha ett fransk riktigt cafe i närheten jag skulle nog bli där varje dag hihi***
Hoppas att allt är väl med dig!
Kram

Anonym sa...

ooh lovely! Skulle hemskt gärna vilja åka till Paris. Har dock inte varit där ännu... Men tror verkligen att jag skulle trivas i den staden:) Kan inte du göra nån Paris guide eller nåt sånt?! vore jättekul att läsa och bra och veta om man åker dit inom en snar framtid:P

Anonym sa...

Franska bakverk är underbara. Det vattnas i munnen på mig när jag tittar på bilderna. :)

Anonym sa...

Oh My!!! Är det bilder från er fika här hemma i Sverige? Det kunde jag aldrig ha gissat :O Gu så lyxigt och fabulöst ;-D Måste besökas nästa gång jag springer förbi Götet helt klart! Åh, jag vill till Paris, nu! Kraam

Anonym sa...

Bilderna lockar verkligen till besök. Ska kanske ta med mig mamma dit nästa gång hon är på besök.
Skulle passa perfekt för oss båda som älskar Paris ;)

Ha en skön kväll.
Kram

Anonym sa...

Ser helt fantastiskt ut! Vill du fika med mig:) Måste komma iväg till Paris snart...Saga måste bara växa till sig lite hihi.
Tänkte på dej när jag först såg dockhalsbanden, hoppas det når upp till mina förväntningar!

Anonym sa...

vad mysigt det såg ut :)

Anonym sa...

Söta bilder=)
Varför har vi inga sådana mysiga ställen här i Örebro. Blir fler och fler anledningar att bege sig till Gbg nu=)
Sköt om dig sötnos! KRAM

Mademoiselle Blueberry sa...

Sanna: Hihi, super mysigt! Hoppas allt är bra och att du får en super mysig helg! Kraam!*

Betty: Paris är helt underbart, är övertygad om att du skulle älska det! Kanske inte är rätt person att skriva en ordentlig Paris-guide hrm, men visst kan jag tipsa om mina favoriter!:)* En vår i Paris vore inte fel...

Mademoiselle Blueberry sa...

Alexandra: Jag vet! Helt underbara!:)* Mer sådant till Svenska folket hihi!

Mademoiselle Blueberry sa...

Mary: Jag är rädd att jag skapat lite förvirring här...Croque Madame'n är från Le Pain francais, hade alla de andra underbara kreationerna från Ladurée etc funnits här skulle jag aldrig längtat bort från Gbg thi! De har liknande varianter som äe säkert lika jummy, får ta kort på dem nästa gång. Men om du är i Göteborg rekommenderar jag verkligen ett besök, my favortite som sagt!:)* kramis!*

Mademoiselle Blueberry sa...

Linalotta: Oh no, Le Pain francais bakverk ochh bakelser är liknande de på bilderna (dock inga Macarons) så jag rekommenderar verkligen ett besök men lova att inte bli allt för besviken när inte den fluffiga rosa gudomliga bakelsen från Ladurée inte finns...stor kramis!* ( det är faktiskt mitt och Mum's favorit café, så jag är säker på att ni båda skulle tycka om det!!)

Mademoiselle Blueberry sa...

Therese: Självklart hihi!:)* Tänk att shoppa minikläder till Saga i Paris!! Det ska böjas i tid, lovely! Är övertygat om att halsbandet når upp till dina förväntningar, det är det sötaste jag sett på länge! Kommer säkert bli hur fint som helst!!Kramar!*

Ally: Mais oui hihi!!

Mademoiselle Blueberry sa...

Madeleine: Åh, jag inser att jag gjort lite väl bra reklam för "La Pain francais" som är helt lovely och mitt favorit café men de har dessvärre inga Macarons, eller Ladurée bakelser snörvel (hade bosatt mig där) men deras utbud är super, måste ta bilder på det nästa gång jag går dit! Hoppas du får en bra Fredag och en Lovely helg nu! take care fröken! Stor kraam!*

Anonym sa...

Ok, hihi ;-D