onsdag 29 april 2009

. Fallen star

. Oki, nu är det så här. Det har varit a bit to much hjärtklappning, ångestkänslor, minnesluckor, disträhet, deppighet, magproblem, andnöd etc för att jag ska kunna blunda för det längre. Har känt av en skrämmande snabb utveckling i fel riktning och efter att ha bläddrat i och skumläst "Duktighetsfällan" är saken klar. Jag måste ta det lugnt, riktigt lugnt och jag fixar det INTE själv. Igår var droppen, jag kan inte göra så här mot mig själv längre. Prestationsprinsessa till tusen, nöjer mig inte med att inte vara bäst, det höga arbetstempot, stressen och bristen på sömn tar nu ut sin rätt. Min pappas långa sjukdom och bortgång i höstas har påverkat mig något otroligt, trots den enorma pressen och sorgen det orsakade under nästan ett helt år (och självklart nu efteråt) arbetade jag VARJE dag, jag; arbetade, oroade mig, var ledsen och var på sjukhuset.

Det är inte konstigt att det blivit så här nu. Jag har idag talat med min chef som är världens bästa och mest stöttande, han förstår och vill inget annat än att det ska bli bra, har hjälpt mig att boka tid hos en psykolog imon för nu ska detta lösas, det får ta den tid det tar.

Jag kommer att fixa det, pepp,pepp för fixa saker är det prestationsprinsessor är bra på ;) (ironiskt nog)

4 kommentarer:

Olyckssyster sa...

Jag tycker det låter jättebra, verkligen ett steg framåt. Hoppas dina problem kommer att lösas.Krama

Mademoiselle Blueberry sa...

Olyckssyster: Tack sötaste, jag hoppas också det, känns otroligt skönt att ha tagit tag i det nu! Stor kram till dig!*

jessica/vintageportalen.se sa...

fint inlägg. det talas alldeles för lite om sånt här, vilket gör att man inte förstår att vad man lider av. jag känner igen mig så otroligt i detta och går till idag till en psykolog. vet dock inte om det hjälper ännu, kanske tar tid att hitta "rätt" person.
önskar dig lycka till.

Emelie sa...

Jag hoppas verkligen verkligen att du kommer ur svackan och mår bättre snart. Som jag skrivit innan, jag vet att det inte är en sak man fixar på en halvtimme så jag önskar dig all kraft och allt mod att klara av att vända situationen.

Du är ju medveten, och det är ju det viktigaste steget att ta!

Massor av kramar Emelie